کشور عضو ناتو متعهد شد که از عضویت اوکراین جلوگیری کند

نخست‌وزیر اسلواکی با تاکید بر اینکه تا زمانی که در راس امور باشد اجازه نخواهد داد اوکراین به ناتو ملحق شود، گفت تایید عضویت کی‌یف در ناتو به وقوع یک جنگ جهانی جدید منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی افزود: «تا زمانی که من نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی هستم، قانونگذارانی را که به‌عنوان رئیس حزب کنترل آنها را در دست دارم هدایت خواهم کرد تا هرگز با عضویت اوکراین در ناتو موافقت نکنند. ورود اوکراین به ناتو مبنای خوبی برای جنگ جهانی سوم خواهد بود.»

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، فیتسو منتقد دیرینه کمک‌های نظامی و مالی غرب به اوکراین، اصرار دارد که مناقشه اوکراین باید از طریق راه‌های دیپلماتیک حل شود. او بارها نسبت به تشدید تنش‌ها با مسکو هشدار داده است.

الحاق کشورهای جدید به ناتو باید توسط تمامی ۳۲ عضو این ائتلاف نظامی، با رای موافق یا مخالف پارلمان‌های ملی به کشورهای کاندیدا تایید شود.

کی‌یف در سپتامبر ۲۰۲۲ با استناد به درگیری مداوم با روسیه، رسما برای پیوستن به ناتو درخواست داد. در حالی که بسیاری از کشورهای غربی علنا از اقدامات اوکراین حمایت کردند، آنها از ارائه نقشه راه مشخص یا جدول زمانی برای الحاق خودداری کرده‌اند.

«ولادیمیر زنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در ماه ژوئیه اذعان کرد «تا زمانی که جنگ در اوکراین تمام نشود، در ناتو نخواهیم بود.»

روسیه گسترش ناتو به سمت شرق اروپا را یک تهدید امنیتی می‌داند و همکاری اوکراین با این ائتلاف نظامی را یکی از دلایل اصلی درگیری ذکر کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته هشدار داد که استفاده از تسلیحات دوربرد غرب برای حملات در عمق روسیه به منزله «مشارکت مستقیم» ناتو در جنگ است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس